2011. március 18., péntek

Winkler Petra: Hazám

Valaki feltette nekem a kérdést „Mi jut eszedbe a haza szóról?”, egy ideig elgondolkodtam. Talán az emlékeim, amiket Magyarországon éltem át, segítenek.
Az első emlékem a Balatonról van. Sok vakációmat töltöttem azon a helyen, és máig is emlékszem rájuk. A családdal sokat sétáltunk naplementekor a tó mellett és minden nap kimentünk csónakázni. A vize kellemes hideg, nem túl mély, jókat lehet benne úszni.
Eszembe jutott a következő dolog, hogy milyen változatosak és finomak a hazai ételeink. A gulyás, amit bográcsban szoktunk készíteni, a paprikás krumpli, székely káposzta, halászlé, amit mindig a Velencei-tónál szoktunk enni és a Gundel-palacsinta.
Az utolsó dolog, ami eszembe jutott a haza szóról, a szőlő. A házunk mögött minden ősszel sok szőlő érik a karókon. Főként nagy szemű, fekete és fehér, édes szőlők. Ezeket leszedjük és magában megesszük, de néha segítek szőlőlevet (mustot) készíteni belőlük.
Nekem ezek a dolgok jutnak eszembe a haza szóról!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése